Prevenirea fraudei online

Phishing si furt de identitate

Datorita faptului ca securitatea informatiilor tale este foarte importanta pentru Libra Internet Bank, nu iti vom incredinta niciodata informatiile tale confidentiale unor surse externe bancii si, de asemenea, nu iti vom solicita informatii personale prin email.

Ce inseamna furt de identitate?

Furtul de identitate reprezinta situatia in care altcineva utilizeaza numele, adresa, numarul de cont bancar sau de card, parole sau alte informatii personale fara cunostinta ta pentru comiterea de fraude. Aplicatiile bancare online sunt foarte sigure si prezinta numeroase functionalitati de securitate gandite pentru protectia clientului. Pentru evitarea situatiilor ce pot conduce la furt de identitate este nevoie de mare atentie atunci cand raspundeti unor cereri nesolicitate prin Internet, email, telefon sau posta.

Una dintre modalitatile cel mai de des intalnite de a fura informatiile legate de conturi bancare este procesul numit „phishing”. Aceast tip de furt se foloseste de mail pentru a pacali clientii bancii si a-i convinge sa-si divulge informatii personale.

Cum sa identifici o tentativa de phishing?

Sunt cativa indicatori ce iti pot arata daca cineva comite o tentativa de phishing:

  • Emailul si site-ul capcana pot parea reale si pot chiar fi identice cu site-ul original.
  • Ti se va cere probabil „actualizarea” si „validarea” informatiilor legate de contul tau. Libra Internet Bank nu va solicita niciodata informatii bancare private prin email sau prin site-uri nesigure.
  • Mai mult este posibil chiar sa fii amenintat cu anumite consecinte daca nu vei raspunde.

Modalitati de evitare a phishing-ului

Daca primesti un email suspect de la Libra Internet Bank prin care ti se solicita informatii personale cum ar fi numar de cont bancar, numarul cardului de credit, PIN-ul cardului, username sau parola, atunci urmeaza pasii urmatori:

  • nu raspunde la mailul respectiv, chiar daca pare urgent
  • nu folosi link-urile din mail pentru deschiderea vreunui website
  • anunta Libra Internet Bank imediat la numarul de telefon 021 209.53.44
  • in nici un caz nu suna la numerele de telefon din mailul respectiv.

In situatia in care crezi ca ai fost victima unui atac de tip phishing:

  • contacteaza Libra Internet Bank imediat la 021 209.53.44
  • inchide conturile care stii sau crezi ca au fost deschise fraudulos.

In situatia in care esti instiintat printr-un e-mail de catre partenerul de afaceri asupra faptului ca acesta din urma si-ar fi modificat Banca si numarul de cont si esti rugat sa utilizezi acele date pentru transferurile viitoare, te rugam sa tii cont ca te poti confrunta cu o tentativa de phishing.

Daca primesti astfel de mesaje, iti recomandam sa nu urmezi instructiunile din mesajul respectiv si sa verifici informatia cu partenerul tau de afaceri si pe alte canale (ex. telefon, fax sau personal).

Nu ai mobile banking?